Ralph Moorman
Inspired by

Ik ben gezondheidscoach en ingenieur levensmiddelentechnologie. Dit betekent dat ik mensen met de meest uiteenlopende doelstellingen kan begeleiden naar een klachtenvrij leven en een optimale gezondheid, maar daarnaast ook gezonde producten in de supermarkten en out of home kan ontwikkelen. Hieronder mijn verhaal:

De drie niveaus van beïnvloeden

Wat is de beste plek om een voetbal wedstrijd te beïnvloeden? Schreeuwend met een zak chips achter de TV? Of brullend vanuit een stoel in de tribune? Allebei niet… Echte invloed oefen je uit door je voetbalschoenen aan te doen, met de bal aan je voeten, als speler in die belangrijke wedstrijd. Als voedingsdeskundige en levensmiddelentechnoloog heb ik de afgelopen jaren alle drie de niveaus doorlopen. Waar ik begon in de oppositie achter de televisie, sta ik nu op het veld om een belangrijke wedstrijd te spelen.

Plan

Achter de televisie

In mijn studietijd begon ik met het ontwerpen van gezondere producten. Wat mij opviel is dat mijn product ideeën dicht bij de natuur stonden, maar dat dat vaak helemaal niet met gejuich ontvangen werden door de bedrijven. Natuur kun je namelijk niet toe-eigenen met octrooien en dit betekent dat de concurrent het makkelijk kan namaken. Bovendien was er op dat moment nog onvoldoende vraag naar kerngezonde producten vanuit de markt, en daarmee geen interesse vanuit de supermarkt. Voordat ik de supermarkten en producenten kon overtuigen moest ik dus de consument eerst achter me zien te krijgen.

People

Vanuit de tribune

Ik was geïnspireerd om als gezondheidscoach aan de vraagkant te gaan staan en zoveel mogelijk mensen bewust te maken van de gezondste keuzes in de supermarkt. Met de Hormoonfactor leer ik mensen over de leefstijloorzaken van hun gezondheidsproblemen en hoe ze deze kunnen aanpakken. Door mijn boeken, social media, community, opleiding en Hormoonfactorcoaches in het land raken steeds meer mensen geïnspireerd om 'Hormoonfactorproof' keuzes te maken. Hierdoor verandert het koopgedrag van deze mensen, en worden de supermarkten meer gestimuleerd om op deze gezonde trend in te spelen.

 

Product

Op het veld

Als ingenieur Levensmiddelentechnologie zie ik voor mij een rol om producenten te helpen met het ontwikkelen van gezonde producten voor deze groeiende doelgroep. Ik ontdekte echter dat grote spelers in de levensmiddelenbranche imago vaak belangrijker vinden dan het bieden van echte gezondheidswaarde. Daardoor worden er in producten veel compromissen gemaakt. De zeer gezondheidsbewuste consument trapt hier niet meer in en zoekt naar echt betrouwbare producten. Ik sta voor compromisloze producten en uit dat door zelf het geweten te zijn achter mijn producten met mijn keurmerk ‘inspired by Ralph Moorman’.

Omgeving is sterker dan Wilskracht

Ik geloof dat sterker en bewuster worden als mens de eerste stap is naar een gezonder leven, maar het is ook tijd voor de tweede stap. Het is tijd om onze omgeving te verzwakken. Als mens word je beïnvloed door je omgeving. Hoe stil je je trek bijvoorbeeld op een gezonde manier wanneer je in een tankstation staat vol suiker en snacks? Daarom is het belang dat die omgeving aansluit op het leven dat je eigenlijk wilt leiden.

Het mes snijdt aan twee kanten

Vanuit die overtuiging zet ik mij als coach in om mensen sterker te maken, en als ontwikkelaar van echt gezonde producten om hun omgeving te verzwakken. Op die manier is het voor iedereen makkelijker om gezond te leven en dus oud te worden, en jong te blijven.

I preach what i practice

Ik ontdekte dat het voor mij niet moeilijk is om een gezonde lifestyle te leven. Ik ben nooit ‘uit shape’ geweest, en daarmee ben ik misschien anders dan anderen. Want ik heb niet van mijn wond mijn werk gemaakt, of van mijn mess mijn message. Ik heb er mijn werk van gemaakt omdat ik het simpelweg logisch vond om mensen te helpen met betere producten en een stukje bewustzijn.

Ik werk vanuit een innerlijke drive, en ik geloof dat dat alleen kan als je weet waarom je doet wat je doet. Al sinds ik als kind met mijn vader door Artis liep voelde ik een diepgewortelde nieuwsgierigheid naar de oorsprong van ons voedsel, en waarom dieren in de natuur altijd ‘puur natuur’ aten, en wij als mensen ons voedsel zo bewerken.

Richtlijnen van hét keurmerk

Mijn producten in de supermarkt zijn zo min mogelijk bewerkt, verstoren de bloedsuiker niet te veel, bevatten weinig of geen onnatuurlijke toevoegingen, hebben een hoge voedingswaarde, zijn vrij van gluten, lactose en caseïne, en biologisch.

ralph moorman keurmerk

Inspired by
inspired-by-ralph-moorman-logos

Afspraak maken?